close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להתכונן לגרוע מכל- כל מה שרציתם לדעת על ביטוח חיים

מערכת שורשי חשוון, תשעז11/11/2016

אל תהיו מוטרדים מהשם המפוצץ וקחו בחשבון שביטוח חיים יכול לעזור לכם גם באירועים שלא קשורים לפטירת אדם קרוב או בן משפחה. זהו אחד הביטוחים הכי חשובים שיש לחברות להציע, לכן כדאי לדעת אחת ולתמיד מה הוא כולל

תגיות:

הסכם ביטוח ייעודי בין חברת ביטוח למבוטח עשוי להקנות הטבה כספית במקרה של פגיעה בגוף המבוטח או חלילה במותו. ההסכם הזה נקרא "ביטוח חיים" והוא נחשב למכשיר פיננסי מומלץ וחשוב. ההטבה הכספית בגין הביטוח ניתנת בצורה של סכום חד פעמי או על בסיס קצבה חודשית, כאשר בתמורה לכיסוי נדרש המבוטח לשלם פרמיה חד פעמית או חודשית.

המושג ביטוח חיים נוטה לעורר חלחלה בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. מצד שני, אי אפשר באמת להתעלם ממנו וגם אין סיבה לעשות זאת. זהו אחד הביטוחים החשובים שיש לחברות הביטוח להציע והוא רלוונטי עבור קהל יעד מגוון.

ריסק, חיסכון וביטוח מעורב: מה ההבדל בין הפוליסות?

ההטבה הכספית במסגרת הביטוח משולמת כאשר מתרחש אחד או יותר מהמקרים כפי שהם מפורטים בפוליסה: מות המבוטח, הגעת המבוטח לגיל פרישה או הפיכת המבוטח לנכה עד כדי פגיעה מהותית ובלתי הפיכה ביכולת שלו לפרנס את עצמו. כתוצאה מכך יש גם סוגים שונים של פוליסות ורצוי להכיר את ההבדלים ביניהן.

פוליסת ביטוח חיים מסוג ריסק מתאפיינת בתשלומים חודשיים שמשמשים לביטוח מפני סיכון מוות בלבד, או מוות ונכות, אך ללא שום מרכיב של חיסכון. הפוליסה הזו לא מבטיחה שום סוג של פרנסה לעת זקנה ולכן היא לא משמשת בשום צורה כמכשיר חיסכון.

לעומת זאת, פוליסת חיסכון היא כזו שבה התשלום החודשי משמש לחיסכון בלבד וללא התייחסות לסיכוני מוות ונכות. החל משנת 2008 ניתן להקפיד כספים בפוליסת חיסכון רק במסלול קצבתי (שמשמעותו תשלומים חודשיים), אך בעבר יכולים היו המבוטחים למשוך את כספים גם בבת אחת על בסיס מסלול הוני.

ביטוח מעורב הוא הדגם הנפוץ של ביטוח חיים. כפי שניתן להבין משמו, הוא משלב בין פוליסת ריסק ופוליסת חיסכון. הדגם המעורב מעניק הגנה וכיסוי לסיכוני מוות, נכות וזקנה ואפשר לרכוש אותו במסגרת מקום העבודה או באופן עצמאי. כמו כן, כדאי להזכיר פוליסות מהסוג של ביטוח אריכות ימים שבהן מבוטח בגיל פרישה יכול להגן על עצמו מפני מצב שבו יאריך ימים גם לאחר שייגמרו כל החסכונות שלו.

רכישת ביטוח חיים היא הדרך הנכונה והיעילה ביותר להתכונן לגרוע מכל. כפי שניתן לראות, היא מאפשרת קבלת פיצוי גם במקרים של מוות, נכות והגעה לגיל פרישה. הביטוח הוא האמצעי היחיד להגן מפני סיכון של אובדן היכולת להתפרנס ולכן הוא לא בהכרח קשור לפטירת אדם קרוב או בן משפחה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה